info@bluvi.dk | +45 25949457

HANDELSBETINGELSER

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Bluvi.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Bluvi.dk

Generel information
Denne online shop drives og ejes af:

Capida IvS
CVR: 35842853
Vester Allé 11
9760 Vrå

Lager/retur
Bluvi.dk
Løkkensvej 126
9800 Hjørring
Tlf.: 25949457
E-mail: kontakt@bluvi.dk

Bankinformation:

Sparekassen vendsyssel
Reg. 9070
Konto: 1628270070



Bluvi.dk blev etableret i 2016.

Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på bluvi.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
a) Har modtaget din vare
b) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre og som leveres enkeltvis
c) Får det sidste parti eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved og sende os en e-mail på: kontakt@bluvi.dk eller til følgende adresse: Bluvi.dk, Løkkensvej 126
9800 Hjørring. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt sammen med din ordre.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Bluvi.dk
Løkkensvej 126
9800 Hjørring

Hvis det er muligt at aflevere varen på jeres adresse, indsæt da nedenstående sætning: Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Levering
Vi benytter Post Danmark som vores leverandør af forsendelser.
Alle bestillinger sendes indenfor 1-3 hverdage.

For at få din vare leveret skal du betale fragt. Fragten afhænger af pakkens vægt og størrelse, hvilken leverandør du benytter, samt om det skal omdeles eller ikke omdeles.

Vi leverer til følgende lande: Danmark.

Bestilling
Bestilling af varer foregår online. Når du har fundet den vare, du gerne vil købe, vælger du en eventuel variant i form af størrelse eller farve. Tryk derefter på "I indkøbsvognen" og varen er i indkøbskurven. Du kan til enhver tid se, hvad du har bestilt og se det samlede beløb oppe i højre hjørne - dog eksklusiv forsendelse! Der kan foretages rettelser i det bestilte, lige indtil ordren er afsendt. Har du fortrudt en vare, marker den da i indkøbskurven i feltet "Fjern" og tryk på "opdater".

Er du færdig med at handle og ønsker du nu at bestille, tryk på "Til kassen".

Alle priser er inkl. moms samt andre afgifter og alle kontrakter vil indgå på dansk. Priserne er dagspriser.

På Bluvi.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.

Bestiller du varer, der er til forudbestilling og der vedlægges øvrige varer sammen med det forudbestilte, afsendes din order først, når vi har alle varer på lager medmindre andet aftales. Bemærk derudover også, at vi ved forudbestilling først trækker pengene, når varen er på lager og afsendes fra vores lager.

Registrering af oplysninger (persondatapolitik)
Når du køber hos Bluvi.dk, accepterer du at vi må videresende dine informationer til USA.

Den dataansvarlige på Bluvi.dk er ejere: Carsten R. Nielsen

Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din opgivne mailadresse. E-mailadressen videregives ikke til andre.

Betaling
I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort, Visa/Dankort, Mastercard, VISA, VISA electron (Vi tager ikke gebyr for betaling med disse kort)

Husk at opgive ordrenummer, navn og adresse, hvis du forudbetaler. Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Bluvi.dk eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Bluvi.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Reklamationsret
Der gives efter købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået 24 måneder efter købet. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen afhængig af den konkrete situation. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået, som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt skal det indsendes til os på vores adresse:
Bluvi.dk
Løkkensvej 126
9800 Hjørring

Når du returnerer varen, bedes du angive følgende bemærkninger på pakken: Gerne ordrenummer og eller fakturanummer. Hvis det er muligt vil en fakturakopi være at foretrække.

Bemærk: Vi modtager ikke returpakker pr. efterkrav.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Bluvi.dk / på e-mail: kontakt@bluvi.dk eller på tlf: 25949457. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet, www.forbrug.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Cookies
En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Der lagres ikke personhenførbare oplysninger i en cookie, men snarere oplysninger om brugerens adfærd på et website fx. et indtastet brugernavn i forbindelse med login til en særlig sektion på webstedet. En cookie lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer. En cookie er således en tekstfil, der sendes til din browser fra en webserver og lagres på din computers harddisk. Du kan sætte din browser til at informere dig, når du modtager en cookie, eller du kan vælge at slå cookies helt fra.

Bluvi.dk anvender cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter. Cookies bruges til at skabe øget brugervenlighed for kunden.

De dannede cookies slettes på følgende måde:
Cookies slettes nemt med browserens funktioner. Vælg "Funktioner" à "Internet Indstillinger" à klik på "Slet Cookies". Bluvi.dk anvender ikke adfærdssporende cookies.

Logstatistik
Logstatistik bruges hos Bluvi.dk og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m.

Hos Bluvi.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Logstatistik bruges til at skabe øget brugervenlighed.

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
Email-adresse

Personoplysningerne registreres hos Bluvi.dk og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Oplysninger afgivet til Bluvi.dk videregives eller sælges på ingen måde til 3. part. og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

Alle ansatte i virksomheden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.
Der registreres ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos Bluvi.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen og du har ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven, og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Bluvi.dk via e-mail: kontakt@bluvi.dk

Levering og returnering

Hurtig Levering & Fordelagtig Returneringspolitik

Leveringstid & Priser

Vi tilbyder en fast leveringstid på 1-3 dage.

Priserne er:

Ordrer på 399,- eller derover:
GRATIS

Ordrer under 399,- :
Til Pakkeshop: 29,-
Til Privatadresse: 59,-

Hver morgen, alle hverdage pakker vi ordrer og afleverer
pakkerne til Post Danmark eller GLS, som sørger for at din pakke
når sikkert og hurtigt frem.

Returnering

Vi tilbyder 14 dages fuld returret, så du altid du kan føle dig
sikker, når du handler hos os.
Hvis du ønsker at returnere et produkt skal du blot sende den vare/varer tilbage til os. Hvis alt er som det skal være, returnerer vi pengene til det kort, som der blev brugt til at betale med.

Hvilke oplysninger skal jeg angive?
Vi skal bruge følgende oplysninger når du returnerer en
vare:
- Ordrenummer
- Dit navn/telefonnummer
- Din adresse
- Evt. en lille note, så vi ved at det er en returnering.

Krav for at returnere et produkt
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Hvad gør jeg hvis jeg har åbnet emballagen og
afprøvet produktet?
Hvis du ønsker at returnere dit produkt, efter du har afprøvet det,
kan du istedet benytte dig af vores tilfredshedsgaranti.
Dette kræver dog, at emballagen er ubeskadiget.
Sørg derfor for, at vær forsigtig, når du åbner din vare.

Hvor skal jeg sende produktet hen?
Bluvi.dk
Løkkensvej 126
9800 Hjørring